TY - JOUR ID - 127284 TI - مدل بازاریابی هوشمند در توسعه شرکت های سرمایه گذاری صنایع دستی کشور JO - مطالعات هنر اسلامی JA - IAS LA - fa SN - 1735-708X AU - ابوالمعصوم, محمد AU - مشبکی اصفهانی, اصغر AU - نعامی, عبدالله AD - دانشجوی دکتری، دانشکده علوم انسانی، گروه مدیریت، واحد بین الملل کیش، دانشگاه آزاد اسلامی، جزیره کیش، ایران. AD - دکتری تخصصی، دانشکده علوم انسانی، گروه مدیریت، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران. AD - دکتری تخصصی، دانشکده علوم انسانی، گروه مدیریت، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران. Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 17 IS - 40 SP - 7 EP - 20 KW - بازاریابی هوشمند KW - سرمایه‌گذاری KW - شرکت‏ های سرمایه‌گذاری KW - صنایع دستی DO - 10.22034/ias.2020.214487.1131 N2 - امروزه بازاریابی یکی از مهمترین اصول موفقیت شرکت­ های مختلف است. با توجه به تنوع روزافزون شرکت­ های تجاری و رقابت در عرصه خدمات، دغدغه بازاریابی تبدیل به یکی از مهم­ترین مسائل آن­ها شده است. با توجه به رشد تکنولوژی در عصر حاضر، بازاریابی هوشمند مسئله قابل تأمل در این حوزه است. در چنین محیطی، مدیریت ناگزیر است در همه تصمیم­ گیری‏ ها میزان ریسک را مورد ارزیابی قرار دهد و هوشمندانه عمل کند. پژوهش حاضر با روش توصیفی و تحلیلی و با رویکرد کمی و کیفی انجام شده است. یافته­ های تحقیق حاکی از این است که اطلاعات دقیق، به روز و شفاف، ریسک تصمیم­ گیری غلط را کاهش می ‏دهد و این یکی از دلایل مهم ضرورت انجام تحقیقات بازاریابی و ارتقای هوشمند بازاریابی در نهاد سازمان است. در این تحقیق تلاش شده تا به معرفی مدل بازاریابی هوشمند در توسعه شرکت‏های سرمایه گذاری صنایع دستی کشور (مورد مطالعه گسترش پایا صنعت سینا) مبادرت گردد. نتایج تحلیل داده­ های به دست آمده با تکنیک دلفی فازی نشان داده که مهم­ترین ابعاد مدل بازاریابی هوشمند در 3 فاز (ورودی، تحلیل و خروجی) 13 مؤلفه کلی و 42 شاخص شناسایی گردیدند. در نهایت با توجه به تحلیل­ های انجام شده مدل نهایی بازاریابی هوشمندی در شرکت سرمایه‌ گذاری در سه فاز طراحی گردید. در این میان، سرمایه­ گذاری در حوزه صنایع دستی با توجه به داشتن مسائل و دغدغه­ های خاص خود در صورت کاربست بازاریابی هوشمند موفق خواهد بود.اهداف تحقیق:1. شناخت اهمیت بازاریابی هوشمند در حوزه رقابت در صنعت صنایع دستی.2. آشنایی با فرصت ها و تهدیدهای موجود در بازار صنایع دستی.سؤالات تحقیق:1. مدل بازاریابی هوشمند در شرکت­ های سرمایه­ گذاری صنایع دستی چگونه است؟2. ابعاد، مؤلفه‌ ها و ارتباطات آن‌ها به چه صورتی است؟ UR - https://www.sysislamicartjournal.ir/article_127284.html L1 - https://www.sysislamicartjournal.ir/article_127284_9e17b81c65d55681fc33e106d0cd4246.pdf ER -