آریانپور، امیرحسین. (1384). اگ برن و نیم کف، ترجمه و اقتباس زمینه جامعهشناسی، تهران: شهر کتاب.
آقاحسینی، تقی. (1394). مدرسهی هوشمند: کاربرد هوشهای چندگانه سازمانی در مدیریت مدارس، اصفهان: نشر نوشته.
آقاییفیشانی، تیمور. (۱۳۷۷).خلاقیت و نوآوری در انسانها و سازمانها، چاپ اول، تهران: نشر ترمه.
انصاف، زهرا. (1388). ضرورت تحول در آموزش و پرورش، تهران: نشر ترمه.
صدیقی، روح ا.... (۱۳۹۵). انواع تحقیقات علمی، ششمین کنفرانس ملی مدیریت، اقتصاد و حسابداری، تبریز: دانشگاه فنی و حرفهای استان آذربایجان شرقی.
فردانش، هاشم. (1389). تکنولوژی آموزشی، تهران: نشر سمت.
کاپرا، فریتیوف (2001). تائوی فیزیک، ترجمه حبیباله دادفرما، 1385، تهران: نشر کیهان.
ابراهیمیخاکباز، فرشته؛ حسینزادهکریمی، حسین. (۱۳۹۶). «ارزیابی عوامل موثر برتفکر زودبازده در مدارس هوشمند از منظر روانشناسی محیط (مطالعه موردی: 3 مدرسه هوشمند در استان اصفهان)»، سومین همایش بینالمللی معماری عمران و شهرسازی در آغاز هزاره سوم، تهران، دانشگاه البرز.
الیاس، جان. (1389). «فلسفه و تعلیم و تربیت (1)»، ترجمه عبدالرضا ضرابی، مجله معرفت، شماره 54.
پیرزاده، وحید. (1395). «امنیت روانی در فضاهای آموزشی هوشمند»، نشریه شباک، دوره 2، شماره 7، صص 18-9.
دادخواه فرد، شما؛ مرتضایی، سیدرضا. (1394). «طراحی کاربرمحور»، مجله هنرهای زیبا، دوره 20، شماره 2، صص 84-77.
ساعتچی، محمود. (1390). «مدل ایجاد ثروت انسانی- سازمان محور (مورد مطالعه: صنعت گردشگری)»، فصلنامه مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، دوره 18، شماره 66، صص 137-101.
صالحیعمران، ابراهیم. (1390). «علوم تربیتی و اشتغال. اولین همایش علمی دانشجویان علوم تربیتی ایران». تهران. دانشگاه شهید بهشتی.14 اردیبهشت 1390.
محمودی، جعفر؛ نالچیگر، سروش؛ ابراهیمی، سیدبابک؛ صادقیمقدم، محمدرضا. (1387). بررسی چالشهای توسعه مدارس هوشمند در کشور، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، دوره 7، شماره 27، صص 78-61.
میری، مهوش؛ قاید امینی، سمیه. (۱۳۹۷). «تأثیرات هوشمندسازی در بهبود یاددهی- یادگیری»، سومین کنفرانس بینالمللی پژوهشهای نوین در حوزه علوم تربیتی و روانشناسی و مطالعات اجتماعی ایران، تهران.
Campbell, B. (2003). Multiplying intelligence in the classroom. http://www.newhorizons.org.
Dickinson, D. (2001). Learning through many kinds of intelligence. http://www.newhorizons.org
Diehl, W. Grobe, T. Lopez, H. Cabral, C. (1999). Project-based learning: A strategy for teaching and learning. Boston, MA: Center for Youth Development and Education, Corporation for Business, Work, and Learning
Gardner, H. (1983). Frames of mind: the theory of multiple-intelligence. New York: basic books.
Owens, R.G. (2004). Organizational behavior in education, adaptive leadership school reform, Eigth edition, U.S.A. Allyn& Bacon.
Smith, G. (2015). How to achieve organizational trust within an accounting department. Managerial Auditing Journal, 20(5): 520-523.