الکساندر، ک. 1392. سرشت نظم، ساختارهای زنده در معماری، جلد اول: پدیده حیات، مترجم: رضا سیروس صبری و علی اکبری، چاپ دوم، انتشارات پرهام نقش، تهران، صص 316.
اسدی، ش. 1394. طراحی موزه فرش تبریز با تبیین و بازشناسی جایگاه الگو و نماد به عنوان زبان در معماری؛ پایان نامه کارشناسی ارشد معماری به راهنمایی خانم دکتر زهره ترابی و مشاوره دکتر علیرضا جزءپیری.
بیکر، پ.1385. منسوجات اسلامی، ترجمه مهناز شایسته فر، انتشارات موسسه مطالعات هنر اسلامی، چاپ اول،تهران.
پوپ، آ. آ. و اکرمن، ف. 1387. سیری در هنر ایران از دوران پیش از تاریخ تا امروز، مترجم: سیروس پرهام و گروه مترجمان، چاپ اول، انتشارات علمی و فرهنگی ، تهران.
چیتسازیان، ا. ح. 1388. بازشناسی پردیس در بستر نمادگرایی و فرش ایران، فصلنامه علمی-پژوهشی گلجام، شماره 12، صص99-122.
شایگان، د. 1393. بتهای ذهنی و خاطرۀ ازلی، چاپ نهم، انتشارات امیرکبیر، تهران، صص 250.
عابد دوست، ح. و کاظمپور، ز. 1388. صورتهای متنوع درخت زندگی بر روی فرشهای ایرانی؛ فصلنامه گلجام، شماره 12، صص123- 139.
عابد دوست، ح. و کاظمپور، ز. 1390. تداوم حیات نماد کوه در هنر تصویری کهن ایران و نمود آن بر فرشهای معاصر ایرانی، فصلنامه علمی-پژوهشی نگره، شماره 20، صص 21-31.
صباغپور، ط. و شایستهفر، م. 1388. بررسی طرحها و نقوش قالیهای قاجار موجود در موزه فرش ایران؛ فصلنامه علمی-پژوهشی گلجام، شماره 14، صص 89- 112.
کمندلو، ح. 1388. نگاهی به قالی های محرابی موزه فرش آستان قدس رضوی وبررسی قالی هفت شهر عشق؛ فصلنامه علمی-پژوهشی نگره، شماره 12، صص 19-39.
مهاجری،ن. و قمی، ش.1387. رویکردی تحلیلی بر نظریه های طراحی کریستوفر الکساندر از یادداشت هایی بر ترکیب فرم و زبان الگو تا مفاهیم جدیدی از نظریه پیچیدگی؛ نشریه هویت شهر، سال دوم،شماره 2.