آنتونیادس. آنتونی سی. (1391). بوطیقای معماری؛ آفرینش در معماری. (احمدرضا آی، مترجم). تهران: سروش.
ذاکری. محمدحسین. (1391). بهرهگیری خلاقانه از پیشینهها در طراحی معماری. رساله دکتری معماری، دانشگاه تهران، پردیس هنرهای زیبا، دانشکده معماری.
کوهن. توماس اس. (1387). ساختار انقلابهای علمی. ترجمه: عباس طاهری، تهران: قصه. (نشر اثر اصلی1970)
علیپور. لیلا. (1398). «ارتقای ایدهآفرینی در طراحی معماری به روش اقدام پژوهی». نشریه هنرهای زیبا-معماری و شهرسازی. دوره 4، شماره 3، صص59-47.
مهردوست. الهام و احمد امینپور و حمید ندیمی. (1398). «مدل کاربرد نقد جهت بهرهگیری از پیشینهها در آموزش و طراحی معماری». هویت شهر، شماره 37، صص44-33.
Allen, S. (1998). “Diagrams Matter.” In ANY Magazine 23.
Akin. O. (2002). Case-based instruction strategies in architecture. Design studies. 23(4). 407-431
Anay. H. (2006). On the Relevance of Karl Popper’s Epistemology for rchitectural education in built environment and information technologies proceedings of CIB. PGRC
Bakarman. A. (2002). Architectural Learning Tool. PhD thesis, University of Sheffield. Uk
Clark. R H and Pause. M. (1985). Precedents in architecture. Van Nostrand Reeinhold. New York.
Christensen. B. T & Schunn. C. D. (2007). The Relationship of Analogical Distance to Analogical function and Preinventive structure: The case of Engineering Design, Memory & Congnition 35(1).pp29-38.
Dumas. D; Schmidt. L. C & Alexander. P. A. (2016). Predicting Creative Problem Solving in Engineering Design, Thinking Skills and Creativity 21. Pp.50-66.
Erlich. Viktor. (1985). Russian Formalism, History and Doctrine. London: Yale University Press.
Eilouti. B. H. (2009). Design Knowledge recycling using precedent-based analysis and synthesis models. Design studies.30. 340-368.
Erlich. Viktor. 1985. Russian Formalism, History and Doctrine. London: Yale University Press.
Grandy, R. (2006). Thomas Kuhn. In Sahotra Sarkar & Jessica Pfrifer (Eds.), The philosophy of science; An encyclopedia (pp. 419-431). London: Routledge.
Health. T. (1984). Method in Architecture. Chichester. Wiley.
Holyoak. K. J & Thagard. P. (1997). The Analogical Mind. American Psychologist 52(1). Pp.35-44.
Kuhn. T. (1977). Second thoughts on paradigms in the essential tension. The university of Chicago press. Chicago and London. Pp.239-319.
Le Corbusier. (1960). Creation is a Patient Research. New York: Frederick A.Praeger.