احمدی، بابک. (1383). حقیقت و زیبایی، تهران: نشر مرکز.
بودریار، ژان. (1389). جامعه مصرفی: اسطورهها و ساختارها، پرویز ایزدی، چاپ دوم، تهران: ثالث.
حنیف، محمد. (1389). قابلیتهای نمایشی شاهنامه، چاپ دوم، تهران: سروش.
رحمانی، راضیه. (1390). تبارشناسی تکنیکهای پست مدرن و تفکر پستمدرن از دیدگاه دلوز و دریدا در سهگانه بکت، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز.
شریعتی، فیروزه سادات. (1395). بررسی آثار نمایش تادوش کانتور براساس نظریه پستمدرنیسم با تاأکید بر نقش بازیگر، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه هنر تهران، تهران.
صادقی اصفهان، وحید. (1395). بررسی چگونگی باز تولید زمان در اجرای چهار اثر نمایش با تأکید بر نظریات دلوز، پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه هنر تهران، تهران.
گشتاسب، بابک. (1393). بررسی تکنیکها و مفاهیم هنر بدن در آثار نمایش پستمدرن با تمرکز بر آثار پینا باوث، کارشناسی ارشد، دانشگاه هنر تهران، تهران.
گلن، وارد. (1383). پستمدرنیسم، قادر فخر رنجبری و ابوذر کرمی، تهران: نشر ماهی.
لش، اسکات. (1383). جامعهشناسی پستمدرنیسم، حسن چاوشیان، تهران: نشر مرکز.
لچت، جان. (1383). پنجاه متفکر بزرگ معاصر، از ساختارگرایی تا پسامدرنیته، محسن حکیمی، تهران: خجسته
لیوتار، ژان فرانسوا.. (1386). وضعیت پستمدرن، حسینعلی نوذری، تهران: گامی نو.
قادری، نصرالله. (1388). آناتومی ساختار درام، چاپ سوم، تهران: کتاب نیستان.
معتمدفر، حمیدهالسادات. (1391). تحلیل بازنمود نقش انسان، حیوان در هنر ایران باستان، کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز، تهران.
میرصادقی، جمال و میرصادقی، میمنت. (1377). واژه خاص هنر داستاننویسی، تهران: کتاب مهناز.
ناظرزاده کرمانی، فرهاد. (1383) درآمدی به نمایشنامهشناسی، چاپ اول، تهران: سمت.
نظری، علی اشرف. (1396) سوژه، قدرت و سیاست: از ماکیاولی تا پس از فوکو، تهران: آشیان.
Ansell pearson, k. (2002). Deleuze and philosophy (the difference engineer). London and New York: Routledge.