ابدالی، فرهاد؛ نجومیان، امیرعلی. (1392). «خودواسازی تقابل دوگانه حافظ/زاهد در غزلیات حافط، خوانشی دریدایی»، فصلنامه پژوهشهای ادبی، شماره 41، 22-12.
تاجدینی، علی. (1388). فرهنگ نمادها و نشانهها در اندیشه مولانا، چاپ دوم، تهران: سروش.
رستگار، مرضیه. (1390). آداب و رسوم خانقاهی در آثار عطار، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی.
روحانی، رضا؛ فلاح، بتول. (1392). «انواع آداب و رسوم در دیوان شمس و تحلیل انگیزههای آن»، فصلنامه پژوهشهای ادبی، شماره 41، 55-23.
زرقانی، سید مهدی. (1385). «تأویل غزلی از مولانا براساس نظریه یونگ»، مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه مشهد، شماره 152، 114.
سجادی، سید ضیاءالدین. (1374). فرهنگ لغات و تعبیرات با شرح اعلام و مشکلات دیوان خاقانی شروانی، ج 2، تهران: زوار.
شغیعی کدکنی، محمدرضا. (1380). زبور پارسی (نگاهی به زندگی و غزلهای عطار)، تهران: آگاه.
صفایی، علی؛ آلیانی، رقیه. (1394). «تحلیل الگوهای فکری مولوی در نمادپردازیهای حیوانی»، مطالعات عرفانی (مجله علمی و پژوهشی) دانشکده ادبیات و زبانهای خارجی دانشگاه کاشان، شماره 22، ص 147.
صفایی، علی؛ آلیانی، رقیه (1396)، «نشانهشناسی نماد حیوانی باز در غزلیات شمس». پژوهشهای ادب عرفانی (گوهر گویا)، شماره اول، پیاپی 32، صص 36-1.
فروزانفر، بدیعالزمان. (1382). شرح مثنوی شریف، انتشارات علمی و فرهنگی.
مولوی بلخی، جلالالدین محمد. (1386). کلیات دیوان شمس تبریزی، با مقدمه بدیعالزمان فروزانفر، چاپ سوم، تهران، انتشارات میلاد.
مولوی، جلالالدین محمد. (1357). کلیات شمس یا دیوان کبیر؛ با تصحیحات و حواشی بدیعالزمان فروزانفر، ج 1-10، ج 2، تهران: امیرکبیر
Gagiu Pedersen, Elena (2015). Semantics of the symbol: main theories about the symbol and the themes of symbols in Alexandru Macedonski's poetry. Social and Behavioral Sciences 180 (2015) 586 – 592.