Examining the symmetry and repetition in Iranian fabrics of the Cleveland Museum and their application in the design of the gift package of exquisite books (a case study of fabric motifs of the Alboyeh period)

Document Type : Original Article

Authors

Independent Department of Industrial Design, College of Fine Arts, University of Tehran, Tehran, Iran.

10.22034/ias.2022.293519.1651

Keywords


ابراهیمی، ابوالقاسم و دیگران. (1394). «بررسی اثر جنبه زیبایی­شناختی بسته­بندی، قصد، خرید کالا و ترجیح بسته­بندی»، بازاریابی وین، شماره2، صص184-163.
اوکوریک، استیونسون؛ ویگبون، کایتون. (1390)، مبانی هنر نظریه و عمل، مترجم محمدرضا یگانه دوست، تهران: سمت.
پورمند، مهدیه. (1385). بررسی نشانه های متأثر از نقوش ایرانی. کتاب ماه هنر. شماره(101 و 102)، صص71-66.
تقی‌یار، فائزه. (1392). ارتباط تصویری از چشم­انداز نشانه­شناسی، کتاب ماه، (176)، 117-106.
پاکزاد، جهانشاه. (1388). مبانی نظری و فرایند طراحی شهری، تهران: نشر شهیدی.
حصوری، علی. (1385). مبانی طراحی سنتی در ایران، تهران: چشمه.
دهخدا، علی اکبر، 1377، لغت نامه دهخدا، ج4، تهران: دانشگاه تهران.
سلحشور، علی اصغر. (1396). «بررسی عناصر بصری و زیبایی­شناسانه نقوش سفال­های پیش از تاریخ ایران(با تمرکز بر دوره مسی سنگی)، پژوهش هنر، صص120-109.
عابدی، محمدحسین؛ محمدیان یامی، فرزانه. (1397). «زیبایی­شناسی و بازشناسی اصول آن در معماری اسلامی». معماری‌شناسی، شماره4، صص 10-1.
گروتر، یورگ کورت. (1390). زیبایی شناسی در معماری، تهران: پاکزاد.
معینی، امیرحسین؛ ذوالفقارزاده، حسن. (1396). «بررسی اصول و مبانی ریتم و تکرار، جایگاه و نقش آمن در هنر و معماری اسلامی»، پنجمن کنگره بین­المللی عمران، معماری و توسعه شهری.
مکی­نژاد، مهدی. (1393). «مرکزگرایی، تقارن و تکرار در هنرهای سنتی ایران»، فصلنامه کیمیای هنر، شماره10، 108-99.
ونگ، وسیوس، اصول فرم و طرح، ترجمه آزاده بیدار بخت و نسترن لواسانی، چاپ شش، تهران: نشر نی.
وبستر، مریام. (1362). لغات فرهنگ آمریکایی، تهران: ارغوان.