کتاب
- آژند، یعقوب(1387)،کتابتخانه و صورت خانه در دوره ایلخانان و جلایریان، هنرهای زیبا، شماره 33، سال نهم، صص76-69.
- آژند، یعقوب(1380)، تأثیر عناصر و نقشمایه های چینی در هنر ایران، هنرهای زیبا، شماره 9، سال دوم، صص 29-21.
- آیتی، محمد ابراهیم (1378)، تاریخ پیامبر اسلام (ص)، به کوشش ابوالقاسم گرجی، تهران: سمت.
- ابن هشام، عبدالملک بن هشام (1375)، سیره النبوه، زندگانی محمد (ص) پیامبر اسلام، ترجمه هاشم رسولی، ج1، تهران: کتابچی.
- بارتولد، واسیلی ولادیمیروویچ (1387)، ترکستان نامه، ترکستان در عهد هجوم مغول، ترجمه کریم کشاورز،ج 1، تهران: اقبال.
- بینیون، لارنس و دیگران (1378)، سیر تاریخ نقاشی ایرانی، ترجمه محمد ایرانمنش، تهران: امیرکبیر.
- پاکباز، رویین (1385)، نقاشی ایران از دیر باز تا امروز، تهران: زرین وسیمین.
- پوپ، آرتور (1378)، سیر وصور نقاشی ایران، ترجمه یعقوب آژند، تهران: مولی.
- تجویدی، اکبر (1386)، نگاهی به هنر ایران از آغاز تا سده دهم هجری، تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
- رضایی، عبدالعظیم ( 1378)، تاریخ ده هزار ساله ایران، ج 3 ، تهران: اقبال.
- رشید الدین، فضل الله (1350)، وقف نامه ربع رشیدی، ایرج افشار و مجتبی مینوی، تهران: انجمن آثار علمی.
- رشید الدین، فضل الله (1362)، جامع التواریخ، احمد آتشی، تهران: دنیای کتاب.
- رحیمووا، پولیاکووا (1381)، نقاشی و ادبیات ایرانی، ترجمه زهره فیضی، تهران: روزنه.
- رهنورد، زهرا ( 1386)، تاریخ هنر ایران در دوره اسلامی، نگارگری، تهران: سمت.
- سمرقندی، دولتشاه (1384)، تذکره الشعراء ، تصحیح فاطمه علاقه، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
- شایستهفر، مهناز (1385)، بررسی تأثیر سیره پیامبر اکرم (ص) بر هنر نگارگری و معماری اسلامی ، دوفصلنامه مطالعات هنر اسلامی، مؤسسه مطالعات هنر اسلامی: شماره 5، پاییز و زمستان، سال سوم، صص140-119.
-شایستهفر، مهناز، کیان، کتایون (1390)، بررسی موضوعی شمایل نگاری پیامبر اسلام (ص) در نگارگری دوره ایلخانی و حضرت مسیح در نقاشی مذهبی بیزانس متأخر، دوفصلنامه مطالعات هنر اسلامی، مؤسسه مطالعات هنر اسلامی: شماره 14، بهار و تابستان، سال هفتم، صص 60-41.
- کاتب واقدی، محمد بن سعد (1374)، طبقات (الطبقات الکبری)، ترجمه محمود مهدوی دامغانی، تهران: فرهنگ و اندیشه.
- کنبای، شیلا (1389)، نگارگری ایرانی، ترجمه مهناز شایستهفر، تهران: مؤسسه مطالعات هنر اسلامی.
-کونل، ارنست (1347)، هنر اسلامی، ترجمه هوشنگ طاهری، تهران: ابن سینا.
- گری، بازیل (1383)، نقاشی ایران، ترجمه عربعلی شروه، تهران: دنیای نو .
- گودرزی (دیباج )، مرتضی، (1384)، تاریخ نقاشی ایران از آغاز تا عصر حاضر، تهران: سمت.
- صداقت، فاطمه- خورشیدی، زهرا (1388)، بررسی مضامین مذهبی در نسخ خطی جامع التواریخ، دوفصلنامه هنر اسلامی، مؤسسه مطالعات هنر اسلامی: شماره 10، بهار و تابستان، سال پنجم، صص 98 – 77.
- قدیانی، عباس (1384)، تاریخ فرهنگ و تمدن ایران در دوره مغول، تهران: فرهنگ مکتوب.
-عکاشه، ثروت (1380)، نگارگری اسلامی، ترجمه سید غلامرضا تهامی، تهران: حوزه هنری.
- عماد زاده، حسین (1379)، تاریخ انبیاء قصص الانبیاء از آدم تا خاتم، تهران: اسلام.
مقالات
- عماد زاده، حسین (1379)، تاریخ انبیاء قصص الانبیاء از آدم تا خاتم، تهران: اسلام.
محمد زاده، مهدی (1387)، نشانه شناسی، شمایل نگاری پیامبر (ص) با تأکید بر اولین نگاره های ایرانی، اسلامی، مجموعه مقالات منتخب همایش تجلی حسن محمدی در هنر، صص 304-279، دانشگاه هنر تبریز: رسالت یعقوبی.
- یزدان پناه، مریم (1388)، نگاهی به کتاب جامع التواریخ، شاهکار مصور سازی مکتب تبریز دوره ایلخانیان، کتاب ماه هنر، شماره 133، مهر، سال سوم، صص 11-4 .
انگلیسی
-Hill, Anthony, 1966 The Structural Syndrome in Constructive Art, in: Module, Proportion, Symmetry, Rhythm, edited by Gyorgy -Kepes, Inc. New York: Publisher: George braziller
-Smith, Stanley,1965 Structure, Substrucyure, New york
--Jaffe, H. L. C 1966 Syntactic Structure in the Visual Arts, in: Structure,