تقیآبادی و همکاران. (1394). «تحلیل محتوای کتاب فرهنگ و هنر پایه هفتم دوره اول متوسطه براساس الگوی خلاقیت گیلفورد»، اولین همایش بینالمللی نوآوری و تحقیق در هننر و علوم انسانی.
حسینی لرگانی، سیّده مریم؛ فتحی واجارگاه، کوروش. (1397). «مفهومسازی برنامه درسی زائد در نظام آموزش عالی ایران». پژوهش در برنامهریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامهریزی درسی). دوره 15، شماره30 (پیاپی57)، صص27-1.
سینی لرگانی، سیّده مریم، فتحی و اجارگاه، کوروش، زرافشانی، کیومرث. (1394). «طراحی الگوی سنجش برنامه درسی زاید در نظام آموزش عالی ایران». فصلنامه پژوهش در نظام آموزشی. دوره 8، شماره27، صص 174-149.
رحمانپور، محمّد؛ نیلی، محمّدرضا. (1394). «بررسی تطبیقی برنامه درسی ادبیات در مقطع متوسطه ایران با شش کشور اروپایی». نشریه آموزش و ارزشیابی. دوره 8، شماره 32، صص60-41.
رنجبری، م. (1394). «نقد، تحلیل و بررسی فارسی پایه هشتم دوره متوسطه اوّل به همراه ارائه پیشنهادات و راهکارها». فصلنامه اورمزد، ضمیمه شماره 22، صص12-4.
سلیمانپور، جواد. (1387). «جهانیشدن و برنامه درسی پوچ». هشتمین همایش انجمن مطالعات برنامه درسی، تهران.
صفری، محمود؛ قورچیان، نادرقلی. (1396). «تحلیلی بر برنامه درسی پوچ در محتوای آموزشی». پژوهش در برنامهریزی درسی. دوره 14، شماره 54، صص 74-66.
فکری، مسعود. (1390). کتاب المعلم. تهران: کانون زبان ایران.
قادری دوست، الهام و دانای طوسی، مریم. (1389). «مطالعه اهداف و مؤلفههای آموزش مهارتهای زبانی(خواندن، نوشتن، گوش دادن و سخنگفتن) در برنامه درسی زبان فارسی دوره متوسطه ایران»، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، شماره 35، صص65-23.
قاسمپور، حسین. (1383). «بررسی تطبیقی دیدگاهها، رویکردها و روشهای برنامه درسی زبانآموزی و ارائه الگویی برای برنامهریزی درسی آموزش زبان فارسی»، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، شماره1، صص102-83.
محمّدی مولود، سعید؛ پیری، موسی. (1394). سطوح و ابعاد برنامه درسی در نظام تعلیم و تربیت با تأکید بر برنامه درسی پوچ. کنفرانس بینالمللی مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی.
مهرمحمدی ، محمود. (1392). برنامهریزی درسی: نظرگاهها، رویکردها و چشماندازها. مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
نعیمی، علی. (2004). الشامل فی تدریس اللغة العربیة. عمان: داراسامة للنشر.
Ghourchian, N. (2012). “Curriculum Dictionary”, Tehran, Iran.
Lazar, G. (2000). Literature and language teaching: a guide for teachers and trainers. Cambridge: Cambridge University Press.
Moumou, M. (2005). The Literature Study Programme Trial: Challenging Constructions of English in the Seychelles. English Teaching: Practice and Critique, 4(2), 35-45.
Pieper, I. (2006). The teaching of literature. Retrieved July 29, 2010, from.
Pieper, I., Aase, L., Fleming, M., & Samahaian, F. (2007). Text, literature and “Bildung”. Retrieved July 29, 2010, from http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/ Source/Prague07_LS_EN.doc.
Pike, M. (2006). From Beliefs to Skills: The Secularization of Literacy and the Moral Education of Citizens. Journal of Beliefs & Values, 27(3), 281-289.
Sawyer, W., & Van den Ven, P.-H. (2009). Starting points. Paradigms in Mother tongue Education. L1 – Educational Studies in Language and Literature, 7(1), 5-20.
Slager, M. G. (2010). A comparative study into the literature curricula in secondary education in six European countries, Thesis of Master of Science in Education, University of Groningen August, 2010.
Van Iseghem, J. (2009). Legitimaties van literatuuronderwijs. Over het kluwen van onze goede bedoelingen en het doorknippen van de draad. Wie is er bang van het portfolio? Tweedaagse over literatuuronderwijs KU Leuven/SLO Nederlands.