Reasons of occuring "anti-advertising" in "advertisiment" and Capacities of art posters in cultural development.

Document Type : Original Article

Authors

1 Department o Art, Payame Noor Unvierstiy, Tehran, Iran

2 Department of Visual Arts, Fine Arts Faculty; University of Tehran, Iran

10.22034/ias.2023.414556.2295

Keywords

Main Subjects


افضل طوسی، عفت‌السادات و طاهری، محبوبه. (1391). «استعاره تصویری، تجلی خلاقیت در تبلیغات تجاری». مجله نامه هنرهای تجسمی و کاربردی، دوره  5، شماره 10، 121-107.
بارت، رولان. (1386). اسطوره امروز. ترجمه: شیرندخت دقیقیان، تهران: انتشارات مرکز.
باباسالاری، زهرا و باغبانی، غزل. (1400). «بررسی تعامل بین تصویر و زبان در تبلیغات مجلات فارسی زبان براساس نظریه آنزورس»، نشریه زبان‌شناسی اجتماعی، مهر، دوره 4، شماره 4، شماره پیاپی16، 46-35.
بابک معین، مرتضی؛ رضائی، فاطمه. (1398). «تحلیل نشانه شناختی پوترهای فرهنگی به مثابه متن در آغاز دهه 80». هنرهای زیبا-هنرهای تجسمی، دوره24، شماره2، 90-81.
باقری، عبدالعلی. (1400). «اخلاق کاربردی و طراحی گرافیک». مجله هنرهای زیبا – هنرهای تجسمی، دوره 26، شماره 2، 26-17.
باقری، عبدالعلی؛ افشار مهاجر، کامران و یداحمدی زوایه، سید سعید. (1395). «بررسی تطبیقی فرهنگ بصری، در پوسترهای دفاع مقدس و پوسترهای انگلستان در جنگ جهانی اول». باغ نظر، ش44، 1.
بحرینی‌زاد، منیژه؛ علوی‌زاده، مهدیه‌السادات و هاشمی‌فرد، فریبا. (1397). «آیا نمادهای حیوانی بر واکنش مشتریان نسبت به تبلیغات تأثیر دارند؟ (روشی آزمایشی)». مجله مدیریت بازرگانی، دوره 10، شماره 2، 178-253.
بینگر، اتولر. (1376). ارتباطات اقناعی. ترجمه: علی رستمی، تهران: انتشارات مرکز تحقیقات، مطالعات و سنجش برنامه‌ای صدا و سیما.
تاجیک، محمدرضا. (1392). سفید، سیاه، خاکستری. تهران: انتشارات تیسا.
حایری، وحید؛ رستمی، محمدرضا. (1390). تبلیغات فرهنگی، از تئوری تا عمل. تهران: انتشارات تبلور.
تقوی، ترنم و پهلوان، محبوبه. (1399). «خوانش بینامتنی آثار فیگوراتیو منصور قندریز». مجله نشریه هنرهای زیبا – هنرهای تجسمی، شهریور، دوره 25، شماره 2، 104-95.
حکیم‌آرا، محمدعلی. (1393). ارتباط متقاعدگرانه در تبلیغ. (چاپ پنجم)، تهران: انتشارات سمت.
خدادادحسینی، حمید؛ روستا، احمد و خلیلی شجاعی، وهاب. (1397). مدیریت تبلیغات (از تئوری تا عمل) »، (چاپ دوم)، تهران: انتشارات نگاه دانش.
دوپونت، لوک. (1392). 1001 راهکار تبلیغاتی. ترجمه: منیژه شیخ‌جوادی، تهران: انتشارات سیته.
سهرابی رنایی، مریم؛ رشیدپور، علی و اعتباریان، اکبر. (1395). «شناسایی عوامل تأثیرگذار بر اثربخشی تبلیغات فرهنگی بر مبنای نظریه برخواسته از داده‌ها و ارائه الگوی اثربخشی تبلیغات فرهنگی». مجله راهبرد اجتماعی فرهنگی، شماره 19، 78-45.
شاه بداغ‌خان، نازنین و صالحی، سودابه. (1392). «تبلیغات غیرمتعارف محیطی: محیط عاملی برای غافلگیری و جذب مخاطب». مجله نامه هنرهای تجسمی و کاربردی، دانشگاه هنر، دوره 6،  شماره11، 1117-103.
شعارغفاری، پیروز. (1373). «تبلیغات حزبی و منافع ملی». مجله رسانه، ویژه آموزش، 43-36.
شریفی، سیدمهدی؛ امیدی، افشین. (1389). نظریه‌های رسانه (همراه با رویکردهای نوین). تهران: انتشارات ادیبان روز.
صدرمحمدی، علی‌رضا. (1387). چرا تبلیغات محیطی. تهران: انتشارات سیته.
عونی، محمدعلی. (1369). امپریالیسم تبلیغی یا تبلیغات بین‌المللی. ترجمه:  محمد سپهری، تهران: انتشارات سازمان تبلیغات اسلامی.
فلوسر، ویلم. (1393). «در باب فلسفه عکاسی». ترجمه: پوپک بایرامی، چاپ دوم، تهران: انتشارات حرفه نویسنده.
فعلی، ندا. (1387). «تبلیغات در خدمت فرهنگ یا برده‌ اقتصاد». مجله حرفه هنرمند، شماره 26، 13-8.
کرمی، رضاعلی. (1381). تبلیغ؛ اصول، مبانی و قالب‌ها. قم: انتشارات قم.
کاظمی، مریم. (1397). «راهکارهای ارتقای جایگاه تبلیغات فرهنگی در نشریات خانوادگی». پایان­نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه سوره، دانشکده فرهنگ و ارتباطات.
کیماسی، مسعود؛ عموئی­اوجاکی، علی و آوا شفیعی. (۱۳۹8). مدیریت تبلیغات: استراتژی پیام، برنامه‌ریزی رسانه و سنجش اثربخشی. تهران: انتشارات ادیبان روز.
کبیری، زهرا و حکیم آرا، محمدعلی. (1393). «اثرگذاری تبلیغات تلویزیونی با جاذبه­ی پیام طنز و ترس بر نگرش جوانان نسبت به رعایت قوانین رانندگی». مجله پژوهش‌های ارتباطی، شماره 3 شماره 79. 98-81.
گلیارانی، بهزاد. (1390). «ادبیات تبلیغ»، مجله کتاب ماه هنر، اردیبهشت، شماره 152. 69-62.
115.
گلدشتاین، فرانک ال؛ فیندلی، بنجامین­اف. (1996). عملیات روانی؛ اصول و مطالعات موردی. ترجمه: حجت‌الله مرادی و دیگران، تهران: انتشارات یاقوت.
متولی، عبدالله؛ شعبانی، امامعلی و قنواتی، ماندانا. (1394). «آسیب‌های اجتماعی فرهنگی ناشی از آگهی‌های تبلیغاتی در نشریات عصر قاجار». مجله مطالعات تاریخ فرهنگی، شماره 24، 140-محمدی‌فر، محمدرضا. (1377). مجموعه اطلاع‌رسانی فرهنگ تبلیغات. تهران: انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
مریجی، شمس‌الله. (1389). جامعه شناسی در عرصه تبلیغ دینی. قم:  مؤسسه بوستان کتاب.
محقر، علی؛ بزاززاده، حجت و اقبال، رؤیا (1396)، « شناسایی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر تبلیغات اینترنتی در بازار ایران با استفاده از روش‌های تصمیم‌گیری چند شاخصه فازی (مطالعه موردی: صنعت پوشاک)»، مجله پژوهش‌های نوین در تصمیم‌گیری، دوره 2، شماره 1، 178-149.
مردان خوش‌نوا، فاطمه. (1399). «بررسی تأثیر تبلیغات غیر متعارَف در ارتقای سطح فرهنگ عمومی». پایان‌نامه کارشناسی ارشد. مؤسسه آموزش عالی ارم.
معنوی­راد، میترا و فاطمی، فریماه. (1396). «تبلیغات و اقناع مخاطب با تأکید بر تبلیغات تجاری فرا واقع‌گرا». مجله جلوه هنر، دوره 9، شماره 1، 106-99.
ملکی­گیساوندانی، ساره و پهلوان، فهیمه. (1399). «مطالعه جناس بصری در طراحی گرافیک و کاربرد آن در طراحی پوسترهای اجتماعی». مجله هنرهای زیبا – هنرهای تجسمی، دوره 25 ، شماره 4، 88-77.
منصوری نعلبندان، سحر. (1395). «ساختار تبلیغات فرهنگی دینی در تبلیغات محیطی شهر تهران». پایان‌نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه سوره، دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی.
ناظری، افسانه؛ سبحانی‌فرد، یاسر و اتحادمحکم، سحر. (1395). «ارزیابی عوامل مؤثر بر کاربرد بیلبوردهای تجاری توسط شرکت‌های تبلیغاتی اصفهان». مجله علمی پژوهش هنر دانشگاه هنر اصفهان، شماره 11، 98-87.
ناظری، افسانه؛ سبحانی‌فرد، یاسر و اتحادمحکم، سحر. (1395). «ارزیابی عوامل مؤثر بر کاربرد بیلبوردهای تجاری توسط شرکت‌های تبلیغاتی اصفهان». مجله علمی-پژوهش هنردانشگاه هنر اصفهان، شماره 11، 98-87.
نامورمطلق، بهمن. (1394). درآمدی بر بینامتنیت. تهران: انتشارات سمت.
یحیایی ایله­ای، احمد. (1393). جامعه­شناسی تبلیغات. تهران: نشر جاجرمی.
وارطانیان، آرلین. (1384). «بررسی مکان‌های ارتباط تصویری برای تبلیغات فرهنگی». مجله پسمان، شماره 22، 28-5.
هاشمی، سیمین. (1391). «بررسی چگونگی تعامل بین‌آرایه‌های ادبی و تبلیغات فرهنگی و تجاری». پایان‌نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه هنر تهران، دانشکده هنرهای تجسمی.
Baran, Stanley J,& Davis, Dennis K.(2014). Mass communication theory: foundations, ferment, and future. Canada: Nelson Eucation Publication. From: https://lms.su.edu.pk.
Dominick, Joseph R. (2005). The Dynamics of Mass Communication: Media in the Digital Age. New York: McGraw-Hill Publication. [Pdf Version].
Richard L. Daft & Robert H. Lengel. (1986). Organizational Information Requirements, Media Richness and Structural Design. Management Science. 32(5). Published Online. https://doi.org/10.1287/mnsc.32.5.554.
Sandage, Charles Harold.(2013). The Promise of Advertising. United States: Literary Licensing, LLC. [Pdf Version].
Sherif, Muzafer. (1936). The Psychology of Social Norms. Harper & Brothers Publishers, English, [Pdf Version].
Umunna, Joe (2020). Social Media Marketing Strategies for Increasing Customer Engagement. Walden University ProQuest Dissertations Publishing. from: https://www.proquest.com/docview/2564580470/6CB4E95A179F4D46PQ/1.
Kalman, M & Farris, P. (1991). The advertising controversy. Boston: Auburn House Publication.