کتابها:
پاکباز، روئین.(1379)، دایره المعارف هنر(نقاشی، پیکره سازی و هنر گرافیک). تهران. فرهنگ معاصر.
پوپ، آرتور اپهام .(1378)، سیر و صور نقاشی ایران. ترجمه یعقوب آژند. تهران. انتشارات مولی.
ثروتیان، بهروز. (1385). لیلی و مجنون نظامی گنجه ای. تهران. دفتر پژوهشهای فرهنگی.
زرین کوب، عبدالحسین.(1372). پیرگنجه در جستجوی ناکجا آباد. تهران. سخن.
سیمپسون، ماریانا شرو،(1380)، شعر و نقاشی ایرانی: هفت اورنگ سلطان ابراهیم میرزا، مترجم : عبدالعلی براتی، فرزاد کیانی. تهران. نسیم دانش.
سیوری، راجر.(1372)، ایران عصر صفوی، ترجمۀ کامبیز عزیزی، تهران، نشر مرکز.
شریف زاده، سید عبدالمجید.(1375)، تاریخ نگارگری در ایران. انتشارات تهران. حوزه هنری.
شیخی، مژگان. (1374) داستان لیلی و مجنون. تهران. قدیانی.
قهرمانی، مریم.(1392). ترجمه و تحلیل انتقادی گفتمان. تهران. ناشر ـ مولف.
کریم زاده تبریزی، محمد علی. (1376) احوال و آثار نقاشان قدیم ایران. تهران. مستوفی.
نظامی، الیاس بن یوسف (1391). کلیات خمسه نظامی. تهران. امیر کبیر.
مقالات:
اتحاد، سوسن.(1379)، "سیمای نماد در نگارههای ایرانی". هنر. ش 46. زمستان. از 116 تا 125.
ثروتیان، بهروز.(1379)، "راز عشق لیلی و مجنون در مثنوی لیلی و مجنون نظامی گنجهای"، هنر. زمستان. شماره 46. 10 تا 29.
ذکاء، یحیی.(1341)، "غیاث نقش بند، نقاش توانا، شاعری خوش قریحه و بافندهای چیرهدست". هنر و مردم . دوره1، شماره1 آبان.
مراثی، محسن(1395). "تحلیل کاربرد رنگ آبی در تصویر سازی شخصیت «مجنون» در نگارگری ایرانی دورههای تیموری و صفوی". نگره. ش 37. بهار. 49 ـ 62.
موید، حشمت. (1371) "در مدار نظامی. نقدی بر لیلی و مجنون نظامی". مجله ایران شناسی، ش 15، س 4. 528 تا 542.
منابع تصاویر:
کریولش، استوارت.(1384)، نقاشی ایرانی نسخه نگارهها صفوی. ترجمه احمد رضا تقاء، فرهنگستان هنر. تهران.
Museum of fine Arts Boston http://www.mfa.org/collections/search?search_api_views_fulltext=%20Safavid&page=8.1392/11/21