آقازاده، محرم. (۱۳۸۴). راهنمای روشهای نوین تدریس. تهران: انتشارات آییژ.
آیراسیان، پیتر و راسل، مایکل. (1390). سنجش کلاسی: مفاهیم و کاربردها. (ترجمة هادی کرامتی). تهران: گاج.
اشتراوس، آنسلم و کوربین، جولیت. (1390). اصول روش تحقیق کیفی: نظریه مبنایی، رویهها و روشها، ترجمه: بیوک محمدی، چاپ سوم، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
احمدی، غلامعلی. (1385). جایگاه و نقش ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در آموزش و یادگیری فرایند مدار، اولین همایش ارزشیابی تحصیلی، تهران: انتشارات تزکیه.
احمدی، حسین. (۱۳۸۴). مبانی و دلایل یکپارچگی دو مفهوم برنامه و فوق برنامه .خلاصه مقالات همایش علمی کاربردی. کرمان: انتشارات رسانه تخصصی.اکبری شلدرهای، فریدون؛ قاسمپور مقدم،حسین و علیزاده، فاطمه صغری. (۱۳۸۸). روشهای نوین یاددهی- یادگیری، تهران: انتشارات فرتاب.
اکبری شلدرهای، فریدون؛ قاسمپور مقدم،حسین و علیزاده، فاطمه صغری. (۱۳۸۸). روشهای نوین یاددهی- یادگیری، تهران: انتشارات فرتاب.
انجمن برنامهریزی درسی ایران. (1388). قلمرو برنامه درسی در ایران، ارزشیابی وضع موجود و ترسیم چشمانداز مطلوب، تهران: سمت.
اندرز، سعید و یاسینی، مجتبی. (1394). «دلایل و ضرورت تغییر در نظام ارزشیابی آموزش ابتدایی ایران، دومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی». مطالعات اجتماعی و فرهنگی، تهران: تحقیقات اسلامی سروش مرتضوی، مرکز راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار.
بازرگان، سیدعباس. (1383). ارزشیابی آموزشی، تهران: سمت.
بازرگان، عباس. (1386). مقدمهای بر برنامه ریزی چند بعدی- ماتریس زندگی، تهران: سمت.
بختیاری، یزدان؛ کیانیمنش، کامران. (1393). الگوهای ارزشیابی آموزش با تأکید بر تجربههای نوین و کاربردی. تهران: انتشارات تمدن علمی.
ابراهیم کافوری، اکرم. (1389). «تدوین و اعتبارسنجی الگویی برای ارزشیابی کتابهای درسی براساس رویکرد روانشناسی یادگیری و تربیتی»، اندیشههای نوین تربیتی، (92)6، 61-64.
ابراهیم کافوری، کیمیا؛ ملکی، حسن و خسروی بابادی، علیاکبر. (1394). «بررسی نقش عناصر برنامهریزی درسی کلاین در افت تحصیلی ریاضی سال اول دوره متوسطه از دیدگاه شرکای برنامه درسی». مجله پژوهش در برنامهریزی درسی، (62)، 50-44.
ابراهیمپور، مریم و سبحانینژاد، مهدی. (1394). «ارزیابی وضع موجود و مطلوب برنامه درسی مجازی دانشگاهی از دید دانشجویان». پژوهشهای آموزش و یادگیری، (106) 2، 87-89.
ابراهیمپور کومله، سمیرا؛ نادری، عزتاله و سیف نراقی، مریم. (1395). «تبین ویژگیهای مطلوب عناصر برنامه درسی مطالعات اجتماعی به منظور ارائه الگویی برای ارتقای مهارتهای حل مسئله دانشآموزان دبستانی و ارزشیابی آن از دیدگاه متخصصان برنامه درسی و معلمان ذیربط»، فصلنامه تدریسپژوهی، شماره 3 ،20-1.
احمدی، حجت و آتشک، محمد. (1391). «نیازسنجی آموزشهای فنی و حرفهای مرتبط با زیست فناوری در سازمان آموزش فنی و حرفهای ایران»، مطالعات برنامهریزی آموزشی، شماره 1،180-161.
احمدپوری، یونس و شیخزاده تکابی، رعنا. (1396). «مقایسه و نقد سنجش و ارزشیابی کمی و کیفی». مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی، (3)3، 73-59.
اصابت طبری، ابراهیم. (1395). «بررسی میزان همپوشانی ارزشیابی آموزشی و ارزشیابی از برنامه درسی»، نو علم، 8-1.
امینزاده، لیلا؛ سیفی، محمد و فقیهی، علیرضا. (1394). «ارزیابی برنامه درسی دوره متوسطه (شاخه کار و دانش) با نظر به موضوع کارآفرینی از دیدگاه متخصصان»، نظریه و عمل در برنامه درسی، (6)3، 163-143.
امین خندقی، مقصود و عجم، علیاکبر. (1390). «تأملی برپیوند نظری رویکردهای ارزشیابی آموزشی با الگوهای کیفیت آموزشی و تبیین پیامدهای آن بر حوزه عمل»، پژوهشنامه آموزش عالی، 13، 73-47.
ایجادی، زهرا؛ سیف نراقی، مریم و نادری، عزت اله. (1397). «طراحی برنامه درسی پژوهش محور در علوم تجربی پایه ششم دوره ابتدایی»، نظریه و عمل در برنامه درسی، (29)2، 60-49.
بازرگان، سید عباس. (1393). «طراحی و ساخت آزمونی برای صلاحیتهای شناختی سواد ریاضی دانشآموزان ایرانی بر مبنای مطالعات پیزا». نظریه و عمل در برنامه درسی، (4)2، 34-5.
بازرگان، سید عباس. (1388). چگونگی ارزشیابی برنامههای درسی میانرشتهای، مجلۀ مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی، شماره3، 66-55.
بای محمد، چندری. (1392). برنامهریزی درسی، blogfa.com/1392/07
برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران. (1391). تهران: وزارت آموزش و پرورش و سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
پدیدار، مانیا. (1380). «لزوم تغییر در کتابهای درسی کودکان کمتوان ذهنی از دیدگاه پرورش اجتماعی آن». مجله تعلیم و تربیت اسثئنایی، ش10.
شیردست، عبدالرضا؛ صادقی، فاطمه زهرا. (1392). «اصول و معیارهای هنر اسلامی»، همایش منطقهای تأثیر آموزههای اسلامی در پیشرفت علوم و فنآوریهای نوین، ساری.
احدی ارسون، کبری. (1391). مطالعه تجربیات پسران دوره متوسطه شهر تبریز از ارزشیابی فرایندی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تبریز.
اکبری، محمد. (1384). بررسی و ارزشیابی دوره پیشدانشگاهی شهرستان قم براساس الگوی سیپ. پایاننامه کارشناسی ارشد- دانشگاه تهران.
قیطانی، ایمان. (1390). استفاده از تصویرسازی در آموزش زبانفارسی به غیر فارسیزبان در دورۀ مقدماتی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شاهد.