آژند، یعقوب. (1389). نگارگری ایران، پژوهشی در تاریخ نقاشی و نگارگری ایران، جلد اوّل، تهران: سمت.
احمدزاده، سعادت. (1380). "تذهیب در هنر کتابآرایی ایرانی"، فصلنامه کتاب، 129-124.
اصفهانی، حبیبالله. (1369). تذکره خط و خطاطان شامل خطاطان، نقاشان مذهّبان و قاطعان، جلدسازان ایرانی و عثمـانی، به انضمام کلام الملوک، ترجمه: رحیم چاوش، تهران: نشر مستوفی.
انوری، اوحدالدّین محمّد. (1376). دیوان انوری، با مقدمۀ سعید نفیسی، تهران: نگاه.
اورستی، پائولا. (۱۳۸۵). «نسخههای خطی اسلامی: ویژگیهای مادی و گونهشـناختی»، ترجمۀ شیرین بنیاحمد، نامه بهارستان، شماره 11 و 12، 73-35.
بلخاری قهی، حسن. (1394). قدر نظریه هنر و زیبایی در تمدن اسلامی، تهران: انتشارات سوره مهر.
بلخی، حکیم ابومعشر محمد. (700ه.ق)، الموالیـد. کتابخانه ملی پاریس، با شماره 2583.
پاکباز، رویین. (1392). نقاشی ایران از دیرباز تا امروز، تهران: انتشارات زرین و سیمین.
جباری، صداقت؛ مصلح امیردهی، معصومه. (1395). "اسلوب خط در نسخههایی از رساله احکام نجوم". نشریه هنرهای زیبا - هنرهای تجسمی، شماره 4، 92-81.
حقشناس، فاطمه؛ مهرنگار، منصور؛ فرشسدنیک، فرزانه. (1396). "بررسی ساختار نمادین و کاربردی جدولکشی در نقاشی ایرانی- اسلامی و تعمیم آن در صفحهآرایی نوین". اولین کنفرانس ملی نمادشناسی هنر ایران، منتشر شده توسط سیویلیکا.
ضیاپور، جلیل. (1377). مختصر تاریخ هنر ایران و جهان، به کوشش محمدحسن اثباتی، جلد اول، تهران: نشر جهاد دانشگاهی.
عکاشه، ثروت. (1380). نگارگری اسلامی، ترجمه: سید غلامرضا تهامی، تهران: انتشارات حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی.
فرزان، ناصر. (1377). تاریخ تحول هنر و صنعت رنگ در ایران و جهان (بخشی از دانش رنگها)، تهران: انتشارات تهران.
قمی، قاضی احمد. (1352). گلستان هنر به کوشش احمد سهیلی خوانساری، تهران: انتشارات منوچهری.
کارگر، محمدرضا و ساریخانی، مجید. (1391). کتابآرایی در تمدن اسلامی، تهران: سمت.
گری، بازل. (۱۳۸۴). نقاشی ایران. ترجمه: عربعلی شروه، تهران: دنیای نو.
گودرزی، مصطفی. (۱۳۹۰). تاریخ نقاشی ایران از آغاز تا عصر حاضر، تهران: سمت.
قادری، الهه؛ خزایی، محمد. (1389). "مروری بر تصویرسازی علمی کتب خطی ایران در دوره ایلخانی: منافعالحیوان (نسخه مورگان)". مجله کتاب ماه هنر، شماره 141، 107-101.
مایل هروی، نجیب. (1372). کتابآرایی در تمدن اسلامی، مشهد: مرکز پژوهشهای آستان قدس رضوی.
مایل هروی، نجیب. (1379). تاریخ نسخهپردازی و تصحیح انتقادی نسخههای خطی، تهران: کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی.
مایل هروی، نجیب. ( 1379). "فرهنگ تاریخی نسخهشناسی جدول". بهارستان، شماره دهم، 36-31.
مراغی، عبدالهادی بن محمدبن محمودبنابراهیم. (1388)، منافع الحیوان. مصحح: محمد روشن، تهران: بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار.
مراثی، محسن. (1391). "تبیین بررسی چگونگی ترکیب نوشته و تصویر و خاستگاه آن در نگارگری مکتب شیراز دورة آلاینجو"، نگره، شماره 23، 51-43.
مصباح، بیتا؛ صفری کرهرودی، هانیه؛ رحمتی، هادی. (1398). "بررسی اصول صفحه آرایی حاکم بر ترکیب بندی در صفحه های سرآغاز و سرلوح نسخ خطی ایرانی سلجوقی تا پایان صفوی". نشریه هنرهای صناعی اسلامی، شماره 4، 154-147.
ملیکیان شیروانی، ا.س. (1350). "ورقه و گلشاه مصور به مینیاتورهای ایرانی قرن سیزدهم هجری". داستانی هـزار سـاله از عشق و دلدادگی، پیام یونسکو، شماره ۲۷، ۲۹-۳۲.
مراغی، عبدالهادی بن محمدبنمحمودبن ابراهیم. (698 ه. ق). منـافعالحیـوان، کتابخانه پیرپونت مورگان.
هاشمینژاد، علیرضا. (1387). "قرآننویسی در قرنهای هفتم و هشتم هجری قمری"، نشریه پژوهشهای تعلیم و تربیت اسلامی، شماره4، 134-109.