اسرای کر، سوزان؛ وارنر، سالی. (1384). کلیدهای پرورش خلاقیت هنری در کودکان و نوجوانان، ترجمه: اکرم قیطاسی، تهران، انتشارات صابرین، کتابهای دانه.
انصاری، مریم و همکاران. (1393). «تحلیلی بر نظریه تجربه زیباییشناسی جان دیویی»، پژوهش در برنامهریزی درسی، شماره 14، 62-51.
توماس، کلین. وی؛ سیلک، آنجل. ام. اجی . (1397). مقدمهای بر روانشناسی نقاشی کودکان، ترجمه: عباس مخبر، تهران، نشر بان.
خوبی، سمیه. (1398). «ویژگیهای یک کارگاه نقاشی خلاق»، مجله رشد آموزش پیشدبستانی، دوره دهم، شماره 3، 59-56.
رضوانی، طاهره؛ دهقان، علی و فرضی، حمیدرضا، (1401). «مردسالاری و موضع فمینیستی زنان در یکی از رمانهای مریم جهانی و رد پای آن در نقاشیهای ایرانی»، فصلنامه مطالعات هنر اسلامی، شماره 46، 202-220.
رکنی، ماندانا؛ محمدی، علیزاده و نوابینژاد، شکوه. (1394). «بررسی اثربخشی نقاشی درمانی بر خلاقیت و رشد اجتماعی کودکان 4 تا ۶ساله»، نشریه علمی ابتکار و خلاقیت در علومانسانی، دوره 5، شماره 3، 196-173.
سوداگر، محمدرضا، دیباج، سید موسی، اسلامی، سید غلامرضا . (1390). ضرورت وساطت هنر در آموزش تفکر فلسفی به کودکان، مجله تفکر و کودک، شماره اول، 50-25.
شریعتمداری، علی. (1393). تعلیموتربیت اسلامی، تهران: امیرکبیر.
صفایی مقدم، مسعود . (1377). برنامه آموزشی فلسفه به کودکان، علومانسانی دانشگاه الزهرا، شماره 26، 163-161.
طیبی، زهرا . (1389). «گفتار خودمحور و عملکرد کودکان پیشدبستانی در تکلیف برج لندن، تفکر و کودک»، پژوهشگاه علومانسانی و مطالعات فرهنگی، شماره دوم، 82-62.
علی مدد سلطانی، لیلا . (1394). تبیین کارکردهای تفکر خلاق در فلسفه برای کودکان بر اساس دیدگاه متیو لیپمن، پایاننامه کارشناسی ارشد علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه آزادی اسلامی واحد تهران مرکزی.
عبدالهی، اکرم. (١٣٨۴). تأثیر نقاشی کودکان بر هنرمندان مدرن، استاد مشاور ایراندخت محصص، پایاننامه کارشناسی دانشکده هنرهای زیبا.
فخرایی، الهام. (1389). «فلسفه برای کودکان گامی بهسوی پیوند فلسفه با جامعه»، مجله تفکر و کودک، شماره 1، 1.
قائدی، یحیی. (1386). «امکان آموزش فلسفه به کودکان: چالش بر سر مفهوم فلسفه»، مطالعات برنامه درسی، شماره 7، 94-61.
فیشر، رابرت. (1386). آموزش تفکر به کودکان، ترجمه مسعود صفایی مقدم و افسانه نجاریان، اهواز: رسش.
قائدی، یحیی. (1383). بررسی مبانی نظری آموزش فلسفه به کودکان، تهران: دواوین.
کم، فیلیپ . (1379). داستانهای فکری (1) کندوکاوی فلسفی برای کودکان، ترجمۀ افسانه باقری، تهران: امیرکبیر.
گودالیوس، ایوان. (1394). رویکردهای معاصر در آموزش هنر، ترجمه: فرشته صاحبقلم، تهران: چاپ و نشر نظر.
لیپمن، متیو . (2003). «فلسفه برای کودکان بر تفکر انتقادی و خلاق»، مصاحبه با مهر نیوز،
www.mehrnews.com.
مایرز، چت. (1395). آموزش تفکر انتقادی، ترجمه خدایار ابیلی، تهران: انتشارات سمت.
مصلینژاد، لیلی؛ سبحانیان، سعید. (1387). «بررسی تفکر انتقادی در دانشجویان آموزش مجازی و سنتی رشته کامپیوتر»، گامهای توسعه در آموزش پزشکی، دوره 5، شماره 2، 134-128.
میرمحمدی، محمود. (1390). «تبیین چرخش زیباشناسانه در تعلیموتربیت: درسهای خرد و کلان برای بهبود کیفیت آموزش با الهام از عالم هنر»، فصلنامه تعلیموتربیت، دوره 27، شماره 105، 34-11.
میری، ثمر؛ سالاری، مصطفی؛ رومیانی، بهروز. (1399). «تطبیق شخصیتپردازی در رمان و نقاشی سنتی معاصر ایران»، فصلنامه مطالعات هنر اسلامی، شماره 39، صص 451-470.
میرمحمدی، محمود؛ کیان، مرجان . (1393). برنامه درسی و آموزش هنر در آموزشوپرورش، تهران: سمت.
ناجی، سعید . (1393). کندوکاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان، گفتگو با پیشگامان، تهران: پژوهشگاه علومانسانی و مطالعات فرهنگی.
ناجی، سعید و همکاران. (1390). «بررسی و تحلیل برنامه فلسفه برای کودکان و نوجوانان با نظر به میزان ابتلای آن بر پراگماتیسم دیویی، تفکر و کودک»، پژوهشگاه علومانسانی و مطالعات فرهنگی، شماره دوم، 100-79.