اشرف گنجویی، محمدعلی؛ ثقفی، محمودرضا و ایرانمنش، محمد. (۱۳۹۵). "تأثیر ابهام و تشابه ساختاری محرک بصری در خلاقیت طراحی دانشجویان طرح یک معماری". مجله صفه. 26(75)، 5-18.
امینی، سارا؛ فلامکی، محمد منصور و کرامتی، غزال. (1398). "گونهشناسی خیال در فرآیند طراحی معماری"، باغ نظر، 16(72)، 53-64.
کرباسی، عاطفه. (1390). "منازل آموزش طراحی معماری (بر مبنای یک تجربه) ". مجله صفه. (54)، 24-15.
لاوسون، برایان. (۱۳۹۵الف). طراحان چگونه میاندیشند، ابهامزدایی از فرآیند طراحی، ترجمه حمید ندیمی، ویراست جدید، چاپ دوم (چاپ اول ۱۳۹۱)، تهران: مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه شهید بهشتی.
لاوسون، برایان. (۱۳۹۵ب). طراحان چه میدانند، ترجمه حمید ندیمی، فرهاد شریعتراد، فرزانه باقیزاده، تهران: مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه شهید بهشتی.
مقدسی، نگینسادات. یگانه، منصور. (۱۳۹۸). "تبیین رابطه خاطره انگیزی بزرگرا ههای درون شهری با طرحوارههای ذهنی مکانی اجتماعی ناظرین (مطالعه موردی:بزرگراه های مدرس، چمران و حقانی) "، ۱۳(۱)، ۷۳-۷۶.
نازی دیزجی، سجاد؛ کشتکار قلاتی، احمدرضا، و پرویزی، رضا. (۱۳۸۹)، "استفاده از رواییگویی در آموزش معماری"، فناوری آموزش، سال پنجم، ج۵، شماره ۲، ۱34-123.
Baskinger, M., & Nam, Ki-C. (2006). Visual Narratives: The Essential Role of Imagination in the Visualisation Process, In Proceedings of the Asia Pacific Symposium on Information Visualisation 2006, Tokyo, Japan.
Blaylock, J. (2003). Incorporating Narrative into Beginning Design' From: Solutions Unstaked territory: Frontiers of beginning design: Proceedings of the 19th National Conference on the Beginning Design Student; Oklahama State University, Stillwater, Oklahoma.
Brandt, S. (2009). Narrative Design: Meaningful Places for People, A Study on the relevance of Narrative in Spatial Design Education; Essay, Design Research 2009, International Association of Societies of Design Research [IASDR], Seoul, Korea.
Broden, N., & Gallagher, M., & Woytek, J. (2004). Use of Narrative in Interactive Design, Boxes and Arrows, posted on October 28th, 2004, accessed 12 July 2013: http://www.boxesandarrows.com/archives/use-of-narrative-in-interactive-design.php.
Celik, P, Yalcin & Aydinli, S. (2008). Creativity in design education: From problem-solving to puzzle-solving, ITU A|Z (Journal of the Faculty of Architecture, Istanbul Technical University), VOL. 4, NO. 2, pp.38-51.
Charalambous, N., & Christou, N. (2016). Re-adjusting the objectives of architectural education. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 228, 375-382.
Eilouti, B. (2018). Scenario-based design: new applications in metamorphic architecture. Front. Archit. Res., 7 (4) 530-543. http://10.1016/j.foar.2018.07.003.
Gerards, S., & De Bleeckere, S. (2014). Narrative Thinking in Architectural Education, ARCC Conference Repository, Retrieved from: https://www.arcc-journal.org/index.php/repository/article/view/282.
Jahn, M. (2017). Narratology: A Guide to the Theory of Narrative, English Department, and University of Cologne, Germany (Version: 2.0. May 2017) Accessed 1 November 2018: http//www.uni-koeln.de/~ame02/pppn.htm.
Kimber, L. (2010). Truth in Fiction: Storytelling and Architecture, Submitted in partial fulfilment of the Master of Architecture (Professional), Victoria University of Wellington, School of Architecture.
Kindt, T., & Muller, H. (2003). What Is Narratology? Questions and Answers Regarding the Status of a Theory, (Narratologia: Beitrage zur Erzahltheorie / Contributions to Narrative Theory, 1). de Gruyter, Berlin /New York.
Nielsen, L. (2004). Engaging Personas and Narrative Scenarios, Ph.D. series, vol. 17, Copenhagen Samfundslitteratur.
Ricoeur, P. (1984). Time and Narrative, Vol. 1. Translation by K. McLaughlin & D. Pellaver, University of Chicago Press, Chicago & London.
Ryan, M. (2005). Entry for the forthcoming Routledge Encyclopedia of Narrative [Internet], Available from: http://Iamar.colostate.edu/~pwryan/narrentry.htm [Accessed 10 May 2006].
Schmid, W. (2010). Narratology, an Introduction, Translation from German by Alexander Starritt, De Gruyter, Berlin and New York.
Shirazi, M. (2009). Architectural Theory and Practice, and the Question of Phenomenology (The Contribution of Tadao Ando to the Phenomenological Discourse) Brandenburgischen Technischen Universitat
Tanney, S., & Schwartz, P., & Yen, Sh., & Shen, L., & Furness, T. (1998). A Design Method for Virtual Environments Using Narrative and Pattern Languages; Technical Report #R-98-13, HITL, University of Washington.
Tully, R. (2012). Narrative Imagination: A Design Imperative; Irish Journal of Academic Practice, Vol. 1, Iss. 1, Art. 8; Available at: https://arrow.dit.ie/ijap/voll/iss1/8.
Tvedebrink, T., & Jelic, A. (2018). Getting under the (ir) skin. Persona Studies, 4 (2), pp.5-24. http://doi.org/10.21153/psj2018vo14no2art746.