ابراهیمی، ابوالقاسم و دیگران. (1394). «بررسی اثر جنبه زیباییشناختی بستهبندی، قصد، خرید کالا و ترجیح بستهبندی»، بازاریابی وین، شماره2، صص184-163.
اوکوریک، استیونسون؛ ویگبون، کایتون. (1390)، مبانی هنر نظریه و عمل، مترجم محمدرضا یگانه دوست، تهران: سمت.
پورمند، مهدیه. (1385). بررسی نشانه های متأثر از نقوش ایرانی. کتاب ماه هنر. شماره(101 و 102)، صص71-66.
تقییار، فائزه. (1392). ارتباط تصویری از چشمانداز نشانهشناسی، کتاب ماه، (176)، 117-106.
پاکزاد، جهانشاه. (1388). مبانی نظری و فرایند طراحی شهری، تهران: نشر شهیدی.
حصوری، علی. (1385). مبانی طراحی سنتی در ایران، تهران: چشمه.
دهخدا، علی اکبر، 1377، لغت نامه دهخدا، ج4، تهران: دانشگاه تهران.
سلحشور، علی اصغر. (1396). «بررسی عناصر بصری و زیباییشناسانه نقوش سفالهای پیش از تاریخ ایران(با تمرکز بر دوره مسی سنگی)، پژوهش هنر، صص120-109.
عابدی، محمدحسین؛ محمدیان یامی، فرزانه. (1397). «زیباییشناسی و بازشناسی اصول آن در معماری اسلامی». معماریشناسی، شماره4، صص 10-1.
گروتر، یورگ کورت. (1390). زیبایی شناسی در معماری، تهران: پاکزاد.
معینی، امیرحسین؛ ذوالفقارزاده، حسن. (1396). «بررسی اصول و مبانی ریتم و تکرار، جایگاه و نقش آمن در هنر و معماری اسلامی»، پنجمن کنگره بینالمللی عمران، معماری و توسعه شهری.
مکینژاد، مهدی. (1393). «مرکزگرایی، تقارن و تکرار در هنرهای سنتی ایران»، فصلنامه کیمیای هنر، شماره10، 108-99.
ونگ، وسیوس، اصول فرم و طرح، ترجمه آزاده بیدار بخت و نسترن لواسانی، چاپ شش، تهران: نشر نی.
وبستر، مریام. (1362). لغات فرهنگ آمریکایی، تهران: ارغوان.