آمایلی، ترزا. (۱۳۷۷). شکوفایی خلاقیت کودکان، ترجمه: حسن قاسمزاده، تهران: انتشارات دنیای نو.
آنتونیادیس، آنتونی سی. (1391). «فرایند خلاقیت در معماری». مترجم: نیکفرجام، امید. زیبا شناخت، شماره 9، ص1.
البرزی، محبوبه. (۱۳۹۳). "تبیین رابطۀ انگیزش و خلاقیت باتوجهبه تفاوتهای فرهنگی"، تحقیقات فرهنگی ایران، شماره ۲۵، صص 50-23.
احمدی قراچه، علیمحمد. (١٣٩٤). بررسی تطبیقی الگوهای برنامه درسی در دورهی پیش از دبستان. تهران: نور.
پربه، آرام. )1392 .(معماری و ایجاد خلاقیت در کودکان، تهران: مرکز تحقیقات راه، مسکن و ساختمان.
پرتجان، الیزابت. (1392). زیبایی و هنر، ترجمه: سعید خاورینژاد، تهران: سوره مهر.
تورنس، الیس پل. (1392). استعداد و مهارتهای خلاقیت و راههای آزمون و پرورش آنها، مترجم: حسن قاسمزاده، تهران: نشر دنیای نو.
جعفری، نرگس. (۱۳۸۳). بررسی عوامل بازدارندۀ خلاقیت در مدارس ابتدایی استان زاهدان، ناظر دکتر یحیی کاظمی، زاهدان.
جلیلی، منصوره. (۱۳۸۲). "بررسی رابطه رضایت شغلی و میزان خلاقیت مدیران آموزشی مقطع راهنمایی شهرستان زاهدان"، مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی، 118.
حسینپور، سیدعلی؛ نجفی، محدثه. (1391). طراحی مهدکودک با نگاهی به تقدس در معماری ایرانی، تهران: نشر طحان.
سامخانیان، محمدربیع .(1393)."خلاقیت و نوآوری در سازمان مدیریت آموزشی"، تهران: تهران.
صادقی مال امیری، منصور؛ رئیسی، محبت. (1398). "ارائه مدل مفهومی برای سنجش خلاقیت". دو ماهنامه توسعه انسانی پلیس، ٩ (٣٠) ، 112-97.
طباییان، مرضیه؛ نجفی، آزاده و عطاری، عباس. (1395). "تحلیل و شناخت تأثیر طراحی داخلی محیطهای درمانی بر بهبود عملکرد بیماران بستری در بخشهای روان پزشکی"، نشریه تحقیقات علوم رفتاری، 14 (3)، 62-33.
فردانش، هاشم (1376). "طراحی آموزشی از منظر رویکردهای رفتارگرایی، شناخت گرایی و ساختگرایی"، علوم انسانی دانشگاه الزهرا زمستان، 24 و 25، 1.
فتحی و اجارگاه، کوروش. (١٣٩٣). اصول و مفاهیم اساسی برنامهریزی درسی. تهران: علم استادان.
فرهنگ، مظفر؛ اخلاصی، احمد. (1387). "رویکردی نو به آموزش طراحی معماری ارائه مدلی آموزشی بر مبنای CAAD-PBL". نشریه بینالمللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید، 19 (10)، صص 128-119.
قاسمی، فرشید. اقلیدس، طاهره (1384). "بررسی تأثیر آموزش درس «پرورش خلاقیت در کودکان» بر افزایش خلاقیت دانشآموزان دختر سال سوم کودکیاری هنرستانهای شیراز"، نوآوریهای آموزشی، 4 (3)، 84-58.
قبادیان، وحید. (1390). مبانی و مفاهیم در معماری معاصر غرب. تهران، انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی.
قرهداغی، بهمن. (١٣٩٢). مدیریت بازخورد، راهنمای ارائۀ بازخورد در ارزشیابی کیفی- توصیفی، تهران: انتشارات مدرسه.
مرزیه، افسانه؛ پناهی، غلامحسن (۱۳۹۴). نظریهها و رویکردهای جدید در خلاقیت، تریبت حیدریه: انتشارات چشمانداز قطب.
مزلو، ابراهام اچ. (۱۳۷۱). به سوی روانشناسی بودن، ترجمه: احمد رضوانی، مشهد: انتشارات معاونت فرهنگی آستان قدس.
ممتحن، مهدی؛ ناری قمی، مسعود. (1397). "رویههای تربیتی در گونههای آموزش معماران؛ مطالعه موردی: بررسی گزینههای آموزشی پیشنهادشدۀ دهة اخیر. (96-1386). در دانشکدههای معماری ایران"، نشریه هنرهای زیبا- معماری و شهرسازی، 23 (3) ، 53-68.
مکنون، رضا (1397). مصاحبه با دبیر شورای پژوهـشهای عـلمی کشور، نمای پژوهش نشریه مـعاونت پژوهـشی دانشگاه آزاد اسـلامی شـماره 10، 2.
مهرمحمدی، محمود. (١٣٨٨). برنامه درسی: نظرگاهها، چشماندازها و رویکردها. مشهد: به.
مهدوینژاد، غلامحسین؛ مهدوینژاد، محمدجواد و سیلوایه، سونیا. (1392). "تأثیر محیط هنری بر خلاقیت دانشآموزان"، نوآوریهای آموزشی، شماره 48، 127-142.
میرکمالی، سید محمد؛ خورشیدی، عباس. (1378). روشهای پرورش خلاقیت در نظام آموزشی، تهران: نشر یسطرون.
ناصری، محمدمهدی. (١٣٩٢). راهنمای برنامه درسی دوره متوسطه، تهران: سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
ولیان، شهین. (1398). مهندسی (معماری) فضاهای آموزشی و تفکر خلاق، تهران: آریا دانش.
ویتفورد، فرانک. (1392). باهاوس زادگاه هنر مدرن، مترجم: مژگان محمدیان، تهران: نشر موج.
Baghaei, A,. & Hossein, Daemei. S. (2017). Factors affecting creativity in the architectural education process based on computer-aided design, Frontiers of Architectural Research, Volume 7, Issue 1, March 2017, Pages 100-106.
Casakin, H. (2010). Learning Styles and Students' Performance in Design Problem Solving, International Journal of Architectural Research 4(2/3), DOI: 10.26687/archnet-ijar.v4i2/3.110
Dangwal ,P, & kapur, p. (2015) , Learning through teaching : peer – mediated instruction in evasive education. Journal of Educational technology, Vol40(3):pp. 5-22.
Germam , K. (2016). The effectiveness of participative management. International Journal of Manpower , Vol4(2) ,pp. 9-17.
Gliss, G,. & Ashnman, H. (2016). Investigating the effect of group behavior on social development of children, School Counselor , Vol. 33 , No. 1 , pp 9-17.
Klieme, E,. & Clausen, M. (2017) Identifying Facets of Problem Solving in Mathematics Instruction. Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association, ontreal, Quebec,Vol2 (11), pp. 19-23.
Lloyd Wright, Frank. (1998). Louis Sullivan and the Skyscraper, Donald Hoffmann, Dover Publictions.
Potter, Ellie M. (2013). Perceptions of Creativity among Faculty in Higher Education, Graduate Faculty of the College of Education At Grand Valley State University In partial fulfillment of the Degree of Master of Education.
Vally, Z. Salloum, L. AlQedra, D. Shazly, S El. & Albloshi, M. (2019) Examining the effects of creativity training on creative production, creative self-efficacy, and neuro-executive functioning, Thinking Skills and Creativity 31, 70-78.